The internet of things en Online marketing

Opkomend is The internet of things, ofwel IoT. Kortgezegd bestaat dit uit apparaten die verbonden zijn met de omgeving en zelfstandig data kunnen communiceren. Denk hierbij aan Smartwatches en domotica. Maar ook koffieapparaten die een appje kunnen sturen als de bonen bijna op zijn.

Wat betekent The Internet of Things voor online marketing?

Stel je voor, je neemt een slok uit een ‘’smart bottle’’ die jouw alcoholconsumptie monitort. Of je stuurt een WhatsApp bericht, vanuit je bed, naar je koffiezetapparaat om een kop koffie te zetten. Op dit moment word alle data vastgelegd in een complexe puzzel over jouw consumenten gedrag.

Online Marketing is er op ingericht om waarde toe te voegen aan een boodschap die voor jou van toepassing is. Vanuit een complexe puzzel kunnen marketeers op het juiste moment inspelen op jouw behoefte

Big Data

Alle IoT-apparten verzamelen data. Deze data zegt iets over jouw leven. Wat je eet, wat je drinkt, wanneer je slaapt, hoe gezond je leeft, waar je bent etc. vanuit al deze verzamelde informatie kan er een puzzel worden gelegd over jouw leven. Aan de hand van deze puzzel kunnen voorspellingen worden gedaan over jouw behoefte.

De timing van marketing

Om marketing zo goed mogelijk te laten slagen is de juiste timing essentieel. Inspelen op behoefte wanneer deze er zijn kan door middel van de bigdata die wordt verzameld vanuit The Internet Of things. Denk maar eens na, jouw Smartwatch heeft geregistreerd dat je tien kilometer hebt hardgelopen. En aanbieders van energiebarrs kunnen jouw op basis van deze informatie Google Adds aanpassen.

Weten wat jij kan doen? Bedenk maar eens hoe vaak jij in verbinding staat met een apparaat!

 

Posted by: Brent Biesheuvel

Author: minor online marketing

Share This Post On

Submit a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *