Online Channels

Voice Search, een trend om rekening mee te houden!

Posted by on 11:56 in Content Marketing, E-Commerce, Zoekmachine Optimalisatie (SEO) | 0 comments

Voice Search, een trend om rekening mee te houden!

Voice search is het opvragen van informatie door middel van een ingesproken bericht. (Zweers, 2017) In twee jaar tijd zijn digitale voice search platforms uitgegroeid tot 10% van het zoekvolume op internet. Wanneer dit percentage zich in deze snelheid blijft uitgroeien, zal voice search het reguliere zoeken voorbijstreven, wat toch wel opmerkelijk te noemen is. Een trend binnen de online marketing wereld om rekening mee te houden! (Claessens, 2017)   Gevolgen manier van zoeken De gebruiker zal op een andere manier zijn zoekopdrachten gaan uitvoeren, namelijk veel specifieker. Voice serach platforms herkennen niet alleen de vraag, maar ook de context en intentie, iets wat tekst niet herkent. Dit is dan wellicht ook het grootste verschil in de manier van zoeken.   Een gevolg is dat lokale vindbaarheid van een bedrijf steeds belangrijker wordt. Spreekopdrachten op lokaal niveau zullen een grote rol gaan spelen, het is daarom van belang dat je bedrijf goed vindbaar is. Naast een lokale vindbaarheid zijn reviews ook belangrijk! Opdrachten als ‘Laat alle dichtstbijzijnde Griekse restaurants zien met een beoordeling van 4 of hoger’ zullen in zekere mate gaan toenemen. (Alphen, 2017)   Hoe speelt Google in op deze trend?   Bij Google is deze trend uiteraard niet onopgemerkt gebleven en speelt op de trend in door middel van ‘rich answers’. Google’s rich answers zijn namelijk antwoorden die voortkomen uit veelgestelde vragen. Het doel hiervan is met name om de gebruiker op een snelle manier van informatie te voorzien. Met de opkomst van deze trend zal het gebruik van deze zogenaamde ‘rich answers’ alleen maar toenemen.   Dit is nog maar het begin, want Google lanceerde vorig jaar ook een voice search platform, genaamd Google Home. Dit is een klein apparaat die je verschillende acties in bijvoorbeeld je huis kan laten uitvoeren, denk hierbij aan het dimmen van licht of het laten zetten van koffie. Je kunt er namelijk van alles en nog wat aan koppelen, zoals dus bijvoorbeeld je koffiezetapparaat.   Met behulp van Google Assistent kan Google Home ook nog is alle vragen beantwoorden waar je mee zit. Met behulp van machine learning kan het apparaat je van relevante informatie voorzien. Het apparaat zal op basis van jouw interesses, locaties, geschiedenis en voorkeuren een persoonlijk en passend antwoord geven. (Schmetz, 2017)   Wat betekent dit voor SEO? Doordat gebruikers op een andere manier gaan zoeken en de formulering van zoekopdrachten veranderd zoals we eerder in deze blog hebben gelezen, is het van belang dat de content een make-over moet krijgen. (Graaf, 2017) Op welke manier kun je op voice search inspelen met je content? Gebruik maken van long tail keywords: Bij het inspreken van een zoekopdracht wordt namelijk een andere formulering gebruikt dan bij het intypen.   Het formuleren van veelgestelde vragen: Op deze manier is het mogelijk de gebruiker op een snelle manier van informatie te voorzien.   Een nieuwe vorm van SEO-optimalisatie: Schema markup: Dit is een manier om je zichtbaarheid in zoekresultaten van zoekmachines te verbeteren. Dit doet schema markup door een bepaalde code op de website te plaatsen.   Externe links: https://www.frankwatching.com/archive/2017/03/06/voice-search-zo-pas-je-je-seo-strategie-erop-aan/ https://www.frankwatching.com/archive/2016/12/29/voice-search-het-effect-van-siri-google-now-op-seo-onderzoek/ https://www.emerce.nl/best-practice/inspelen-voice-search-begin-vandaag https://www.expandonline.nl/hoe-voice-search-steeds-grotere-rol-gaat-spelen-zoekgedrag/ https://dekrachtvancontent.nl/seo/ok-google-voice-search-seo/ http://www.stidolph.nl/seo-boost-met-schema-markup/ https://www.act-on.com/blog/how-and-why-to-set-your-site-up-for-googles-rich-answers/ https://assistant.google.com https://www.androidplanet.nl/spotlight/google-home/   Geschreven door: Mike...

read more

Canonical tag helder en duidelijk uitgelegd

Posted by on 12:04 in Zoekmachine Optimalisatie (SEO) | 0 comments

Canonical tag helder en duidelijk uitgelegd

Een canonical tag zorgt er voor dat duplicate content de SEO strategie niet beschadigd. Duplicate content is slecht voor de SEO strategie, de oplossing is een canonical tag. Ongeveer een jaar geleden hebben zoekmachines zoals Google en Bing het canonical link element op de markt gebracht. Dit is een HTML-element waarin wordt verwezen naar de originele pagina van het bericht. De canonical tag wordt geplaatst op de pagina’s met bijvoorbeeld de sortering op naam, positie en prijs. In de head van de  HTML code komt achter de canonical tag de URL van de originele pagina. Een voorbeeld hiervan is: <link rel=”caonical” href=”http://www.minoronlinemarketing.nl/contentmarketing.html”/>\ Nu wordt er duidelijk gemaakt naar de zoekmachines dat dit een dubbele pagina is en waar de originele variant te vinden is. De zoekmachines nemen dit mee in de waarde van de PageRank. De originele pagina zal terug komen in de zoekresultaten. Met de canonical tag kun je niet alleen duplicate content oplossen, maar ook duplicate content in de zin van een product omschrijving, een gekopieerde meta titel enzovoort. Zet de canonical tag in de HTML-code en de zoekmachines kennen een waarde toe aan de pagina. Door de canonical tag geef je aan eerlijk te zijn tegenover Google. Hieronder staat een via van Matt Cutts, hoofd van Google’s Webspam team. Hij legt het canonical link element nog eens uit. Het is een technisch aspect dat komt kijken bij het plaatsen van content, maar zeker niet onbelangrijk. Heb je veel gehad aan dit bericht of heb je verbeterpunten? Laat het weten in een reactie hieronder. Dit artikel is geschreven door: Karlijn...

read more

Invloed marketing in de cryptowereld

Posted by on 18:40 in Conversie Optimalisatie | 0 comments

Invloed marketing in de cryptowereld

Hey allemaal ik ben Mouniim Aklyyi en ik ben een ervaren crypto handelaar. Een van de bekendste Cryptos is natuurlijk de Bitcoin, dit is tevens ook de grootste Crypto in de wereld. Het beschikt namelijk over de hoogste marktwaarde zoals te zien is op https://coinmarketcap.com/.Ethereum, Ripple en Litecoinzijn de andere bekendste cryptos in de wereld. Marktwaarde Marktwaarde is een welbekende term in de in de cryptowereld. De marktwaarde is een berekening van het aantal cryptos wat een bepaalde crypto heeft omlopen vermenigvuldigd met de prijs (Roger Ver, 2017). De marktwaardes kunnen ten alle tijden op https://coinmarketcap.com/ bekeken worden. Cryptos streven altijd naar een zo hoog mogelijk marktwaarde   Usecase Door de bankwereld wordt de cryptowereld niet geaccepteerd. Zij zien het als een dreiging voor de ondergang van de banken in de toekomst. Waar cryptos bekend om staan is de blockchaintechnologie op wat de cryptos gebaseerd zijn. Deze blockchain technologie wordt als de technologie van de toekomst gezien. Er zijn op dit moment heel veel cryptos op de markt en er komen nog elke dag nieuwe cryptos bij. Elke crypto heeft zo weer zijn eigen usecase op de wereld en ieder project heeft een eigen aanpak om als crypto te ‘’overleven’’. Zoals Founder van Litecoin zegt in een interview met CNBC. In een aantal jaar zullen niet alleen cryptos nog bestaan. Je hebt cryptos die oplossingen leveren voor bedrijven door middel van een implementatie van een ERP-systeem zoals bijvoorbeeld SophiaTX of cryptos die als geldmiddel gebruikt willen worden zoals Odyssee.   Marketing vs Hard work   Er zijn vele projecten die streven naar een zo hoog mogelijke marktwaarde, maar nog geen product hebben geleverd of een slecht product hebben geleverd. Er zijn ook projecten die goede ontwikkeling kennen of een goed product hebben geleverd en streven naar een zo hoog mogelijke marktwaarde. Ik zal een aantal voorbeelden noemen van projecten die een hogere marktwaarde hebben dan een aantal projecten die die een hogere marktwaarde leveren door het werk dat geleverd wordt.   Tron en OCN Twee welbekende projecten in de wereld waarvan vele ervaren blockchain programmeurs het vreemd vinden dat deze twee zo een hoge marktwaarde bezitten. Het geheim is de Justin Sun (eigenaar van Tronics) weet hoe hij succesvol moet worden. Justin Sun staat welbekend op zijn manier van Agressief marketing. Bij Tron wordt er veel meer geld gestoken in marketing en gelist worden op de grote exchanges dan de ontwikkeling van Tron netwerk. Dat leverde ook een hoge marktwaarde op wat zijn doel ook was voor Tron. Er kwam wel veel verwarring omdat er op sociale media werd geroepen dat Tron niet een de moeite heeft genomen een eigen ‘whitepaper ‘op te stellen. Er werd gesproken van een ‘’copy paste white paper’’ Een whitepaper een Rapport dat door het team van een project wordt opgesteld maat daarin de inhoud van het project etc. Vele cryptohandelaren waren altijd verward om het feit dat Tron een hoge marktwaarde had op basis van beloftes en uitspraken dat er een uitspraak zou komen. Het welbekende marketingstunt van Tronics. Er wordt ook veel communiceert naar de community toe in diverse sociaal media. Odyssee valt onder het advies van Justin Sun in is goed bevriend van Yi Shi de eigenaar van OCN(odyssee). Die gebruiken dezelfde marketing tactiek wat resulteert in hetzelfde effect in de...

read more

Wat betekent de oproep van Arjen Lubach voor je social media strategie?

Posted by on 12:37 in Online Strategie | 0 comments

Arjen Lubach, bekend van zijn tv-programma ‘Zondag met Lubach’ deed afgelopen zondag een voor ons online marketeers verontrustende oproep. Lubach riep Nederland op om massaal Facebook te verlaten en deel te nemen aan zijn event Bye Bye Facebook. Iedereen die meedoet moet vandaag om 20:00 hun Facebook profiel verwijderen. Voor veel organisaties vormt Facebook een groot onderdeel van hun social media-strategie. Wat heeft deze actie voor invloed als Nederland massaal Facebook verlaat?   Facebook in de hoek waar de klappen vallen Er is momenteel weinig positief te melden over Facebook. Nadat bekend werd dat gegevens van ruim 50 miljoen Facebook-gebruikers in de handen zijn gekomen van Cambridge Analytica  is de kritiek op Facebook groter dan ooit. Kritiek op Facebook is niet nieuw, zo zou het platform het verspreiden van fake news niet genoeg tegen gaan en zou Facebook de Amerikaanse verkiezen hebben beïnvloed. Toch trekt niet iedereen zich wat aan voor deze kritieken. Facebook is met ruim 10.4 miljoen gebruikers in Nederland nog steeds het grootste social media-kanaal. Mensen willen graag op de hoogte blijven van het nieuws, de nieuwste mode en iedereen wilt weten wat andere mensen doen met hun leven. Hoe spannend is het wel niet wat Piet uit groep 5 momenteel aan het eten is?   Wat zijn de gevolgen van een massale afkeer van Facebook? Waarschijnlijk zullen niet heel veel mensen gehoor geven aan de oproep van Arjan Lubach omdat ze Facebook te belangrijk vinden. Facebook is overal, en wordt overal voor gebruikt. Hoe makkelijk is het wel niet om je te registreren met alleen je Facebook account? Zonder dat je al je gegevens elke keer moet invullen. Mochten mensen toch massaal gehoor geven zal er een alternatief gezocht worden. De behoefte voor zelfbevestiging zal altijd blijven, en er zullen altijd kanalen zijn die dit kunnen bewerkstellige. Toen Hyves de rug werd toegekeerd verschoof iedereen naar Facebook. Als de populariteit van Facebook afneemt switchen we naar Instagram en Snapchat.   Wat heeft dit voor invloed op de marketeers? Het verlaten van Facebook heeft niet alleen grote gevolgen voor de gebruikers, maar ook voor de organisaties die adverteren via Facebook en grote community hebben opgebouwd. Deze organisaties moeten heel hun strategie aanpassen en de focus verleggen naar nieuwe platformen. Wat mensen ook vergeten is dat Instagram ook data verzameld. Alle likes, hashtags en zoekopdrachten worden opgeslagen en verwerkt in profielen. Dus als mensen om die reden Facebook verlaten, zullen ze ook Instagram moeten verlaten. Wanneer mensen Facebook en Instagram verlaten heeft dit dus gevolgen wanneer jouw organisatie zijn strategie op deze platformen heeft afgestemd. De vraag die dan nog rest is: “Hoe ga ik klanten genereren via andere kanalen? Of hoe bouw ik een community op andere kanalen?”   Wat is het alternatief? Dit is moeilijk te voorspellen, misschien switchen mensen naar Snapchat en Twitter. Of wordt misschien Linkedin het nieuwe Facebook? Uit het BuzzSumo Content Trends Report 2018 is een groei te zien in content sharing op linkedin.   Wat nu? Het is de vraag hoeveel mensen gehoor geven aan de oproep van Arjan Lubach. Momenteel staan er 107.000 aangemeld of zijn geïnteresseerd in dit evenement. Dit is dus maar een fractie van de 10.8 miljoen gebruikers. Het is goed dat mensen bewuster gaan nadenken over wat platformen allemaal van hun weten. Ook zetten zulke...

read more

Hoeveel is jouw online gedrag waard?

Posted by on 22:11 in Conversie Optimalisatie | 0 comments

Inleiding Met Real-Time Bidding, hierna RTB, kan ervoor worden gezorgd dat op het juiste moment de juiste gebruiker in aanraking komt met een advertentie op internet. Op deze wijze kan het rendement op onlinecampagnes worden verhoogd. Maar hoe gaat RTB in zijn werk? Wat is mijn onlinegedrag in de wereld van RTB waard? En welke privacyregels gelden er met betrekking tot RTB? Wereldwijd wordt er jaarlijks aan advertenties meer dan 350 miljoen euro besteed. Een kwart daarvan wordt besteed aan digitale kanalen. Ook in Nederland gaat er veel geld om in digitale advertenties. Ruim 1,25 miljard wordt er jaarlijks aan besteed. Ter vergelijking: dit bedrag is net zo hoog als het bedrag dat wordt besteed aan kranten- en tvadvertenties. Ook groeit het bedrag aan digitale advertenties jaarlijks met 8 tot 12%. Hoe adverteren altijd in zijn werk is gegaan Vroeger werden advertenties gekocht en verkocht met tussenkomst van adverteerders. De koper had een advertentie en kwam terecht bij de verkoper met advertentieruimte. Door middel van een tariefkaart werd aan het begin van het jaar berekend hoeveel de advertenties voor de koper moesten kosten. Op basis van onderhandelingen tussen de koper en de verkoper over de kosten voor de rest van het jaar, werden afspraken gemaakt. Voor beide partijen gold: de winstmarges werden op grond van de onderhandelingen bepaald. Maar hoe gaat het adverteren tegenwoordig voornamelijk? Het advertentievak is inmiddels flink veranderd. De komst van real-time bidding heeft ervoor gezorgd dat algoritmen de menselijke onderhandelaars hebben vervangen. In de eerste zes maanden van 2013, werd 61% van de onlineadvertentie vertoningen geautomatiseerd verhandeld. Real-time bidding zorgt ervoor dat winstmarges worden gehaald uit het optimaal beprijzen van advertenties. Dit houdt in dat advertenties relevant worden ingericht op grond van de interesses van bezoeker. Die wordt vervolgens uitgenodigd om te klikken op de advertentie met het doel om daarna over te gaan op kopen. Het inrichten van gepersonaliseerde advertenties waarin klantprofielen en verdien strategieën voorop staan, is in de loop der jaren wetenschap geworden voor economen en computerwetenschappers. Wat houdt Real-Time Bidding nu precies in? Door middel van een veilingmodel kan een adverteerder “real time” een online advertentieruimte aanschaffen. Advertentieruimten wordt pas geveild indien advertenties worden weergegeven aan een gebruiker van een webpagina. Aan de hand van achtergrondinformatie over deze gebruiker wordt bepaald door computers of deze advertenties wel of niet aan de gebruiker wordt vertoond. RTB is te vergelijken met het automatisch bieden op een markplaats voor digitale advertenties. Een bekende plek waar gebruik kan worden gemaakt van RTB is DoubleClick dat onderdeel vormt van Google. Hierdoor kun je prominente posities vergaren op aansprekende websites zoals nu.nl. Wat doet een real-time adverteer? De adverteerder die gebruik maakt van real-time bidding haalt zijn voordeel uit het doorgronden van onlinegedrag van websitebezoekers. De real-time adverteerder probeert te achterhalen wat hij allemaal van een bezoeker te weten kan komen. Hierbij wordt een antwoord gezocht op vragen zoals: met welk device surft hij op internet op dit moment? Op welke sites is hij deze week gekomen? Past de bezoeker in de reclamecampagne? Is deze bezoeker al eerder onderdeel geweest van een advertentie van ons? Wanneer was dat en op welke positie hebben we toen geadverteerd? Welke ervaring kwam erbij kijken op die positie? Ook de tempratuur kan invloed hebben op de prijs van een bod. Bijvoorbeeld: bij...

read more

Conversie optimalisatie voor Dummies

Posted by on 22:47 in Conversie Optimalisatie | 0 comments

Conversie optimalisatie, wat is dat nou eigenlijk? Waar staat het voor? Wat kan ik ermee? Hoe gebruik ik het op de geode manier? In deze blog komen de belangrijkste onderdelen betreft conversie optimalisatie naar voren.   Wat is conversie? Wat is conversie? Conversie staat voor het behalen van je doel op je website. Dit wil zeggen als je als doel hebt meer aanmeldingen krijgen op je nieuwsbrief, je conversie behaald hebt als men zich hiervoor aanmeldt. Om conversie meetbaar te maken, wordt deze vaak uitgedrukt in percentages. Als 100 mensen je website bezoeken en 20 daarvan melden zich aan, dan is je conversieratio 20%.   Het doel kan verschillende dingen zijn, vaak gaat het over het doen van een bestelling in de webshop. Vaak ligt de conversieratio van een website rond de 2%, dit betekent dat ongeveer 98 van de 100 mensen niks bestellen in je webshop.   Waarom is conversie optimalisatie belangrijk? Het behalen van je doel is natuurlijk altijd erg belangrijk. Maar waarom is conversie optimalisatie zo belangrijk? Door conversie optimalisatie kan je ervoor zorgen dat je conversieratio stijgt, wat uiteindelijk weer eindigt in een beter percentage van het te behalen doel. Vanwege de volgende redenen is conversie optimalisatie belangrijk:   Er is mogelijkheid tot een grote groei. Zoals hierboven al aangegeven wordt er momenteel nog niet veel conversie behaald binnen de webshops. Hier kan dus duidelijk meer behaald worden. Een verbetering van 0,1% kan soms al veel betekenen. Online adverteren wordt duurder. Vanwege de grote groei in de online wereld, komen er steeds meer bedrijven online. Hierdoor worden kanalen waarmee je kan adverteren steeds duurder, zoals bijvoorbeeld Google AdWords. Veel bedrijven geven hier veel geld aan uit, terwijl je voor weinig geld ook ervoor kan zorgen dat je huidige webshop bezoekers veranderen in nieuwe klanten. Conversie optimalisatie is voor iedereen te gebruiken. Conversie optimalisatie is niet enkel van belang voor grote bedrijven of de verkoop. Iedere ondernemer kan er gebruik van maken, of het nu gaat om verkopen, klantenservice of nieuwsbrieven.   Wat kan je verbeteren? Hoe zorg je ervoor dat je conversieratio beter wordt? Wat moet je veranderen of verbeteren voor een hoger conversieratio?   USP’s. Wat is de reden dat klanten moeten kiezen voor jouw onderneming of product? Beschrijf wat jou beter maakt dan je concurrent en laat dit aan je bezoekers weten. Voorbeelden van USP’s zijn: Snelle levering, geen verzendkosten, altijd voorraad. 24/7 klantenservice en een gewonnen prijs. Een tagline laat in een korte zin zien wat jouw bedrijf te bieden heeft. Als iemand die jouw bedrijf en producten niet kent, en die leest het: weten ze dan waar het over gaat? Een voorbeeld hiervan, de blokker webshop heeft de tagline: uw online huishoudwinkel. Laat bestaande klanten voor je spreken. Een positief verhaal van een klant levert vertrouwen bij de bezoekers op de webshop/website. Op deze manier helpen bestaande klanten met het werven van nieuwe klanten. Klanten vinden niet alleen goede teksten belangrijk, maar ook wat ze zien. Zo kan je bijvoorbeeld een professionele fotograaf foto’s laten maken van je producten. Uiteraard is een goede spelling en grammatica belangrijk voor je teksten. Maar ook de manier van schrijven is belangrijk, de bedoeling is dat de teksten wervend geschreven zijn. Hiermee trek je potentiële klanten naar je toe.   Zo zijn er nog veel...

read more

De online stalker

Posted by on 21:04 in Conversie Optimalisatie | 0 comments

De online stalker Display marketing, iedereen die cookies accepteert heeft er mee te maken. Telkens weer die perfecte vakantie, vette sneakers of toch die nieuwe tablet. Je zoekt op Google naar: “witte sneakers” je gaat naar Zalando en je heb keus uit honderden schoenen. Je heb geen zin om al deze schoenen te bekijken en daarom filter je nog op prijs en beschikbaarheid, de schoenen moeten natuurlijk wel morgen in huis zijn! Na het filteren komen er schoenen naar voren die aan je wensen voldoen. Na een tijdje te hebben gekeken besluit je er toch nog even over na te denken, met alleen die studiefinanciering die je elke maand ontvangt is het toch nog een aardig bedrag. Even later check je Facebook op je telefoon en precies dat ene paar schoenen komt weer voorbij in je tijdlijn. Een paar uur later wanneer je eigenlijk niet meer aan de schoenen denkt moet je even iets Googelen en weer zijn daar de perfecte paar schoenen voor jou. Door de display marketing word je telkens weer getriggerd om dat ene paar schoenen toch maar te bestellen. Dit komt allemaal door de cookies die de bedrijven van jou verzamelen. Je heb voor jezelf misschien al besloten de schoenen niet te kopen maar toch verschijnen de advertenties steeds weer. Een bedrijf re-target haar klanten die zonder een aankoop de website weer hebben verlaten. Zij laten het specifieke product herhaaldelijk voorbij komen om jou toch over te halen. Ook kunnen hier vergelijkbare producten worden getoond om jou als klant toch te overtuigen. Mocht je dan nog niet overgehaald zijn kunnen er ook nog kortingen gegeven worden op het product. De banners zijn vaak duidelijk in beeld om je aandacht er naartoe te trekken. Vaak vallen ze je ook niet op maar onbewust neem je de content van de display marketing toch weer in je op. Een week later ga je met je vrienden naar de stad en loop je langs een sneaker winkel. In de etalage staat het paar schoenen dat je al een week voorbij ziet komen op online banners. De banners en eventueel email marketing die het bedrijf naar jou verstuurt heeft, heeft blijkbaar toch geholpen. Je loopt de winkel in en koopt toch maar dat ene paar schoenen. €120,- euro lichter, maar wel dat paar schoenen rijker stap je de winkel uit. Doelstellingen Display AD Voor bedrijven kan display advertising dus een goede manier van reclame maken zijn. Ben jij een startende ondernemer of nog onbekend in de markt dan is het verstandig om niet meteen display advertising in te zetten voor conversie. Het is op dat moment belangrijker om awareness te creëren bij potentiele klanten. Doelstellingen voor dit soort advertising zijn: Unieke impressies: voor een nieuw merk is het belangrijk zoveel mogelijk mensen aan te spreken. Het bijhouden van unieke impressies kan hierbij helpen. Frequentie: Zoals in de inleiding al besproken is, is de frequentie belangrijk. Door herhaaldelijk zien van advertenties kan een klant overgehaald worden tot een bepaald actie. Zoektrend: Naast het klikken op de ad kan het ook voorkomen dat potentiële klanten gaan Googelen naar jouw merk. Dit is een direct gevolg van display advertising.     De volgende fase bij display advertising is consideration, hierbij gaat het erom dat de klant vaker terugkeert naar de webshop. Zij doen...

read more

Heeft jou website een betere UX nodig voor meer conversie?

Posted by on 17:23 in Conversie Optimalisatie | 0 comments

Heeft jou website een betere UX nodig voor meer conversie?

Veel bedrijven hebben een website die naar hun mening mooi is en daardoor functioneel is. In praktijk valt dit vaak tegen omdat het niet aansluit bij de behoeften en doelen van de gebruiker van de website. Meestal komt dit doordat de gebruikerservaring niet goed is op een website. Het uiterlijk kan belangrijk zijn maar zonder een goeie gebruikerservaring zal je je doel niet bereiken met je website. Wat is UX eigenlijk? Het staat voor User Experience en dit kan je vertalen naar de gebruikerservaring. Dus wat de gebruiker op een website ervaart en of hij dit gemakkelijk ervaart. Sluit het aan bij de mental model van de gebruiker? Dit is de verwachting die een gebruiker op een website heeft via bijvoorbeeld een interactie. Als de gebruiker zich thuis voelt en alles naar behoren functioneert is de gebruikerservaring goed. Donald Norman is gekomen met de term en heeft ook een boek waar de volgende quote in voorkomt. “Good design is actually a lot harder to notice than poor design, in part because good designs fit our needs so well that the design is invisible,” ― Donald A. Norman, The Design of Everyday Things De volgende punten zorgen ervoor dat de gebruikerservaring beter wordt op een website en dat de conversie stijgt. 1. Begin gelijk vanuit UX Zorg ervoor dat je je website laat ontwerpen door een UX specialist. Als je gelijk hier de focus op legt weet je zeker dat er is gekeken naar je doelgroep. Hierdoor sluit je website aan bij hen en kleine veranderingen kun je altijd nog doen. Als je achteraf pas begint aan het UX gedeelte gaat het je veel tijd en geld kosten dus voorkom dit. 2. Luister naar je doelgroep Je doelgroep zijn uiteindelijk je gebruikers en zorg ervoor dat je luistert naar hun feedback. Zorg ervoor dat je usability tests doet met je doelgroep en vraag ze hardop te denken. Hierdoor kom je achter pijnpunten van je doelgroep. Een andere goeie manieren om te kijken wat beter bij de doelgroep past is A/B testing. Hiermee test je twee manieren om te kijken wat voor meer conversie zorgt. 3. Hou het simpel voor je gebruiker Je moet het gebruikers niet te ingewikkeld maken om taken op je website uit te voeren. Formulieren moeten bijvoorbeeld niet te lang zijn of teveel informatie vragen, je kunt het ook opdelen in kleinere taken wat sequencing genoemd wordt. Daarnaast moet de feedback duidelijk zijn die je de gebruiker geeft. Zie de foto hieronder. Als je je focust op deze dingen tijdens het ontwerpen van je website zul je merken dat je meer bezoekers tevreden zal stellen. Post door: Elias...

read more

Jouw Online aankoop(s)(korting), Onze korting op duurzaamheid

Posted by on 11:54 in Conversie Optimalisatie | 0 comments

Jouw Online aankoop(s)(korting), Onze korting op duurzaamheid. Ooit stil gestaan waar jouw producten vandaan komen? Waarschijnlijk niet en dat is ook niet vreemd. Het merendeel van ons mensen, staat daar niet bij stil. Is dat zorgwekkend voor onze samenleving.  In dit blog kom je achter de impact van online aankopen op onze duurzaamheid. Waar worden de aankopen gedaan? Markt Een markt bestaat uit drie partijen: bedrijven, overheid en consumenten. Op elke markt is er sprake van marktwerking. Marktwerking is het tot stand komen van een evenwichtsprijs voor een product of dienst, wanneer een specifieke verhouding ontstaat tussen vraag en aanbod. Nu het principe van de markt duidelijk is, komt de online wereld aanbod. De onbeperkte grenzen van een online wereld Bijna overal te wereld is er toegang tot deze wereld. Wij gebruiken het ook voor verschillende activiteiten zoals: -E-mailen                                      -Teksten versturen                                       -Online social netwerken -Financiële services                    -Streamen en/of downloaden                    -Research -Gaming                                        -Online training                                           – (Ver)kopen   Trends in Nederland Sociaal Netwerk gebruik gaat naar 12,2 miljoen gebruikers in Nederland in 2018. Online Retail stijgt met 6,9% T.o.v. 2016 in Nl. Mobiel telefoon internet gebruik stijgt naar 80,5% in Nederland in 2018 Bron: statista  Online marketing Als consument heeft u vast weleens voor uw online aankoop research gedaan naar een bedrijf. De zoektocht van een product naar de ordeafhandeling is online marketing. Uw aankoop heeft invloed, welke invloed? Duurzaamheid De onbeperkte grenzen van online wereld mee nemen naar de echte wereld. De aarde kent grenzen dit uit zich in de volgende punten: milieu en mensenrechten. Duurzaamheid gaat om waarde creatie voor de toekomst van onze generatie. De volgende invalshoeken hebben betrekking op duurzaamheid: ecologie, economie en sociologie. Wie waarborgt deze rechten? OM: Justice of  the future De consument zijn aankoop heeft grote invloed op de stimulans van een circulaire economie. Het is belangrijk te weten waar jouw aankopen vandaan komen. Bedrijven dienen transparant te zijn in de bedrijfsvoeringen en bevindingen overheid/keurmerken over de bedrijfsvoering bij dat bedrijf. Jouw aankoop, jouw duurzaamheid Consumenten creëren de vraag naar een product of dienst dit gaat mogelijk ten nadelen van de circulaire economie. Voordat het op de markt komt dient het aan de wet en regelgeving te voldoen, de praktijk wijst echter anders uit: Dieselschandaal, Belastingschandaal, Milieu schandalen, Suikerschandalen, Mensenrecht schandalen, Dierenschandalen) De consument bepaalt zelf aan welke normen en waarden, het waarde hecht. Jouw aankoop, Jouw toekomst.  ...

read more

The internet of things en Online marketing

Posted by on 09:16 in Big Data, Content Marketing, Conversie Optimalisatie | 0 comments

The internet of things en Online marketing

Opkomend is The internet of things, ofwel IoT. Kortgezegd bestaat dit uit apparaten die verbonden zijn met de omgeving en zelfstandig data kunnen communiceren. Denk hierbij aan Smartwatches en domotica. Maar ook koffieapparaten die een appje kunnen sturen als de bonen bijna op zijn. Wat betekent The Internet of Things voor online marketing? Stel je voor, je neemt een slok uit een ‘’smart bottle’’ die jouw alcoholconsumptie monitort. Of je stuurt een WhatsApp bericht, vanuit je bed, naar je koffiezetapparaat om een kop koffie te zetten. Op dit moment word alle data vastgelegd in een complexe puzzel over jouw consumenten gedrag. Online Marketing is er op ingericht om waarde toe te voegen aan een boodschap die voor jou van toepassing is. Vanuit een complexe puzzel kunnen marketeers op het juiste moment inspelen op jouw behoefte Big Data Alle IoT-apparten verzamelen data. Deze data zegt iets over jouw leven. Wat je eet, wat je drinkt, wanneer je slaapt, hoe gezond je leeft, waar je bent etc. vanuit al deze verzamelde informatie kan er een puzzel worden gelegd over jouw leven. Aan de hand van deze puzzel kunnen voorspellingen worden gedaan over jouw behoefte. De timing van marketing Om marketing zo goed mogelijk te laten slagen is de juiste timing essentieel. Inspelen op behoefte wanneer deze er zijn kan door middel van de bigdata die wordt verzameld vanuit The Internet Of things. Denk maar eens na, jouw Smartwatch heeft geregistreerd dat je tien kilometer hebt hardgelopen. En aanbieders van energiebarrs kunnen jouw op basis van deze informatie Google Adds aanpassen. Weten wat jij kan doen? Bedenk maar eens hoe vaak jij in verbinding staat met een apparaat!   Posted by: Brent...

read more

Blauwdruk van Social Media een broodje aap?

Posted by on 09:14 in Conversie Optimalisatie | 0 comments

Blauwdruk van Social Media een broodje aap?

Dat mensen zich ervan bewust zijn dat social media één van de belangrijkere tools is voor bedrijven qua marketing is algemeen bekend. Toch wordt het nog altijd overzien hoeveel werk het is om pragmatisch goede online platformen op de juiste manier in te zetten. Maar hoe komt het nou eigenlijk dat de online platformen als Facebook, LinkedIn of Instagram zo belangrijk zijn? Vooral millenials (ook wel generatie Z) en social media zijn als 2 handen op één buik. Dit komt omdat deze generatie is opgegroeid met de komst van de social media kanalen. Neem de komst van Facebook in 2004. Het platform was bedoeld als een klein platform voor een universiteit. Uiteindelijk is het uitgegroeid tot het grootste social media platform van de wereld. Via deze online platformen werd het steeds makkelijker om contact te nemen of te behouden met vrienden, familie en kennissen. 24/7 bereikbaarheid werd mogelijk met de komst van de smartphone. Door met deze mogelijkheden op te groeien werd vooral deze generatie steeds afhankelijker van social media.   Het kan dus eigenlijk niet idealer voor een bedrijf. De (potentiële) doelgroep 24/7 kunnen bereiken op een geliefd online platform. Segmenten kunnen beter geanalyseerd worden en de marketing kan steeds preciezer worden dankzij het verzamelen van gegevens. Doordat er meerdere online platformen zijn kan marketing aangepast worden naar het soort platform. LinkedIn wordt zo ingezet voor zeer professionele (meestal HBO en WO waardige) reclame. Daarentegen wordt Facebook ingezet voor de speelsere kant van een bedrijf. Social media is dus onmisbaar voor een bedrijf geworden.   Dat social media zo belangrijk is voor bedrijven wilt niet zeggen dat het altijd juist wordt ingezet. Bedrijven in alle vormen maken namelijk nog vaak fouten in de aanpak van hun social media kanalen. Niet wetend hoe ze bepaalde gegevens moeten analyseren en/of er heilig in geloven dat er een bepaalde aanpak is die voor alle bedrijven van een bepaalde branche geld. Vaak zoeken bedrijfspersonen nog altijd een blauwdruk voor social media maar bestaat dit wel echt of is het allemaal een broodje aap? Om dit makkelijk te kunnen beantwoorden hoeft er eigenlijk maar één vraag gesteld te worden: Als er een blauwdruk was voor bedrijven voor social media, waarom zijn dan niet alle bedrijven succesvol op de online platformen?     – Savannah Zwaanenburg...

read more

Kleurenmarketing als onderdeel van jouw online marketingstrategie

Posted by on 08:49 in Conversie Optimalisatie | 0 comments

Kleurenmarketing als onderdeel van jouw online marketingstrategie

We zijn er allemaal op dagelijkse basis mee bezig: staat deze kleur mij goed? Is dit de juiste kleur voor op de muren? Past de themakleur van mijn essay bij het onderwerp? We vinden het belangrijk welke kleuren we waarvoor gebruiken, omdat een kleur één van de eerste visuele aspecten is die je opvalt als je ergens naar kijkt. Een kleur kan je een eerste indruk geven van een persoon, een omgeving of een product. Het is dan ook niet gek dat steeds meer bedrijven zich bewust worden van het belang van kleurenmarketing. Neuromarketing Er zijn ontzettend veel kleuren om te gebruiken op een website of in een advertentie. Elke kleur heeft verschillende betekenissen en kan diverse emoties losmaken. We wisten allemaal dat rood een opvallende kleur is en de aandacht snel trekt, maar wist je ook dat deze kleur de eetlust stimuleert? In combinatie met de kleur geel, welke een optimistisch gevoel geeft, is dit een perfecte kleur voor bijvoorbeeld een chips merk (Lays). Een mooi voorbeeld van het juiste gebruik van kleuren is de Albert Heijn. Bij dit merk denken we meteen aan de kleur blauw. Blauw geeft een betrouwbaar en veilig gevoel bij een merk, wat het voor veel consumenten fijn maakt om door de winkel te lopen. Daarnaast zie je overal oranje bonusbordjes. Oranje stimuleert om actie te ondernemen; om te kopen (ttmcommunicatie, 2017). Welke kleuren passen bij mijn merk? Je hebt al door dat het een groot verschil kan maken voor je omzet om de juiste kleuren op jouw website te gebruiken. Er zijn nog veel bedrijven die kleuren op het gevoel toepassen, terwijl er veel aspecten meetellen. Een website met neutrale kleuren komt bijvoorbeeld duurder en professioneler over, terwijl deze wel minder opvalt en de kleuren rood en oranje voor meer omzet kunnen zorgen. Daarnaast verschilt het ook nog per persoon wat voor kleuren hij/zij aantrekkelijk vindt. Dit kan afhankelijk zijn van iemands leeftijd, persoonlijkheid en/of geslacht (Salih, 2018). Kleurenmarketing kan dus een grote positieve impact hebben op jouw bedrijf, zolang je vooraf goed onderzoek doet naar het effect van kleuren. En, heeft jouw website een make-over nodig?   —MARLIN VAN DEN...

read more