Invloed marketing in de cryptowereld

Hey allemaal ik ben Mouniim Aklyyi en ik ben een ervaren crypto handelaar. Een van de bekendste Cryptos is natuurlijk de Bitcoin, dit is tevens ook de grootste Crypto in de wereld. Het beschikt namelijk over de hoogste marktwaarde zoals te zien is op https://coinmarketcap.com/.Ethereum, Ripple en Litecoinzijn de andere bekendste cryptos in de wereld.

Marktwaarde

Marktwaarde is een welbekende term in de in de cryptowereld. De marktwaarde is een berekening van het aantal cryptos wat een bepaalde crypto heeft omlopen vermenigvuldigd met de prijs (Roger Ver, 2017). De marktwaardes kunnen ten alle tijden op https://coinmarketcap.com/ bekeken worden. Cryptos streven altijd naar een zo hoog mogelijk marktwaarde

 

Usecase

Door de bankwereld wordt de cryptowereld niet geaccepteerd. Zij zien het als een dreiging voor de ondergang van de banken in de toekomst. Waar cryptos bekend om staan is de blockchaintechnologie op wat de cryptos gebaseerd zijn. Deze blockchain technologie wordt als de technologie van de toekomst gezien. Er zijn op dit moment heel veel cryptos op de markt en er komen nog elke dag nieuwe cryptos bij. Elke crypto heeft zo weer zijn eigen usecase op de wereld en ieder project heeft een eigen aanpak om als crypto te ‘’overleven’’. Zoals Founder van Litecoin zegt in een interview met CNBC. In een aantal jaar zullen niet alleen cryptos nog bestaan. Je hebt cryptos die oplossingen leveren voor bedrijven door middel van een implementatie van een ERP-systeem zoals bijvoorbeeld SophiaTX of cryptos die als geldmiddel gebruikt willen worden zoals Odyssee.

 

Marketing vs Hard work

 

Er zijn vele projecten die streven naar een zo hoog mogelijke marktwaarde, maar nog geen product hebben geleverd of een slecht product hebben geleverd. Er zijn ook projecten die goede ontwikkeling kennen of een goed product hebben geleverd en streven naar een zo hoog mogelijke marktwaarde. Ik zal een aantal voorbeelden noemen van projecten die een hogere marktwaarde hebben dan een aantal projecten die die een hogere marktwaarde leveren door het werk dat geleverd wordt.

 

Tron en OCN

Twee welbekende projecten in de wereld waarvan vele ervaren blockchain programmeurs het vreemd vinden dat deze twee zo een hoge marktwaarde bezitten. Het geheim is de Justin Sun (eigenaar van Tronics) weet hoe hij succesvol moet worden. Justin Sun staat welbekend op zijn manier van Agressief marketing. Bij Tron wordt er veel meer geld gestoken in marketing en gelist worden op de grote exchanges dan de ontwikkeling van Tron netwerk. Dat leverde ook een hoge marktwaarde op wat zijn doel ook was voor Tron. Er kwam wel veel verwarring omdat er op sociale media werd geroepen dat Tron niet een de moeite heeft genomen een eigen ‘whitepaper ‘op te stellen. Er werd gesproken van een ‘’copy paste white paper’’ Een whitepaper een Rapport dat door het team van een project wordt opgesteld maat daarin de inhoud van het project etc. Vele cryptohandelaren waren altijd verward om het feit dat Tron een hoge marktwaarde had op basis van beloftes en uitspraken dat er een uitspraak zou komen. Het welbekende marketingstunt van Tronics. Er wordt ook veel communiceert naar de community toe in diverse sociaal media. Odyssee valt onder het advies van Justin Sun in is goed bevriend van Yi Shi de eigenaar van OCN(odyssee). Die gebruiken dezelfde marketing tactiek wat resulteert in hetzelfde effect in de groei van de marktwaarde. Er wordt door Yi Shi uitgesproken op twitter, dat zijn doelstelling is dat Ocn binnen korte termijn in de top 20 cryptos moet staan. Zulke uitspraken maken projecten als Ven(Vechain) Icx(Icon) niet de grotere projecten die hun focus niet hebben op het manipuleren van de prijs. Zij doen dat door middel van goed werk leveren.

 

Lux

Lux is een goed voorbeeld van een project dat weinig aan marketing doet en dat resulteert in stagnatie van de marktwaarde lux heeft een hele lage marktwaarde wat te zien is op https://coinmarketcap.com/ . Lux is een ‘Privacycoin’. Dat houdt in dat er gebruikt gemaakt wordt van anonimiteit. De bekendste ‘Privacycoins’ die er zijn zijn Monero (XMR) en Verge (XVG). Lux biedt een beter product af dan deze twee grote namen. Lux maak meer ontwikkelingen door dan deze twee grote namen. Lux is de eerste zijn soort omtrent het ‘staken van crypto’. Staken houdt in dat je een bepaalde crypto houdt zoals Lux op een Lux wallet. Door middel van je computer of laptop 24 uur aan te laten krijg je een gift van een aantal lux in een dag.  Dit kan bij meerdere cryptos, alleen Lux levert het staken zonder dat de laptop of computer aanstaat door middel van het gebruik van een portemonnee op een Explorer. Het team van Lux is meer gefocust op de ontwikkeling van lux en het leveren van een goed product. Dat lux een lage marktwaarde heeft is te danken aan het feit dat zij zich niet bezighouden met marketing waardoor niet veel investeerders zich kunnen aantrekken aan lux. Deze informatie is verkregen van Luxecore.io

Author: minor online marketing

Share This Post On

Submit a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *